Preskočiť na hlavný obsah

Best of doba rúšková alebo to najlepšie za rok 2020

Pomaly sa nám tento rok nerok blíži ku koncu. Vychádzajú rôzne rebríčky najlepších albumov či filmov, média hodnotia číslo 2020 po Kristovi. Rozmýšľam aj ja, či tento rok bol dobrý či zlý. Alebo aký bol? Bol temný? Čo vzal, čo dal? Na toto si každý zodpovie sám. Ja som vybral TOP 10 toho, čo ma najviac pobavilo a zanechalo vo mne stopu. A chcem si túto stopu pamätať, hoc 2020 končí. 

Tento rebríček nie je zoradený chronologicky. 

  • rok Ryana Murphyho - síce sme sa novej série American Horror Story tento rok nedočkali, dôvod snáď netreba písať, no Murphy a jeho tím aj tak nezaháľali. Na Netflixe mal tri mega úspešné projekty. Na jar vypustil seriál Hollywood. Jim Parsons, Patti LuPone, Holland Taylor či Queen Latifah v hlavných úlohách. Prekvapil ma práve Jim Parsons, keďže ho mám zafixovaného ako Sheldona Coopera. Jim ukázal svoj herecký talent aj v ďalšom filme Ryana Murphyho The Boys in the band, ktorý Murphy produkoval pre Netflix. Na jeseň režíroval The Prom s hviezdnym obsadením rovnako pre streamovacieho giganta Netflix. Meryl Streep, Nicole Kidman a James Corden v muzikáli za rovnosť pre všetkých stredoškolákov. No najviac mu vyšiel hit Ratched . Behom prvého víkendu, kedy bol seriál uvedený sa stal celosvetovou jednotkou. Niet divu. Veď Sarah Paulson, Judy Davis, Cynthia Nixon a Sharon Stone sú základom úspechu. Vďaka mega úspechu prvej séria sa Ryan Murphy rozhodol uviesť v roku 2021 druhú sériu. Seriálom Ratched a Hollywood som sa venoval v postoch Jarný karanténa watch list a Jesenný karanténa watch list. Už teraz sa neviem dočkať roka 2021 práve pre Murphyho a jeho počinov, ktoré chystá. 




  • VOGUE CS a Ja - nakoľko tento rok nás dosť obmedzil, tak obmedzil aj môj prístup ku zahraničným edíciám VOGUE. Môj obľúbený obchodík InterPress v Bratislave zrušili. VOGUE CS tu bola stále. Tento rok VOGUE CS lajkovala a shareovala moje fotky na Instagrame a dokonca sa moja fotka dostala na ich profil pri príležitosti druhého výročia VOGUE u nás a v Čechách. Krajší darček mi VOGUE CS ani dať nemohla. Za tento rok som zozbieral všetky limitované titulky. Dokonca mám i septembrovú titulku podpísanú autorom fotky, samotným Michalom Pudelkom. 
    Septembrová limitovaná titulka VOGUE CS

    Moja zbierka VOGUE CS, ktorá sa objavila i na oficiálnom Instagrame VOGUE CS

  • album roka Whats your pleasure? od Jessie Ware - takto má znieť súčasný pop. 80te roky a New York. Atmosféra, ktorú ponúka Jessie Ware v roku 2020. Skoro celý album má tanečného ducha. Jessie sa zmenila. Zo sladkej speváčky s hitom Running sa stala sebavedomá diva, ktorá by ovládla Studio 54. Album sa pomaly začal ohlasovať od začiatku roka 2020 singlami ako Adore You, Mirage (Don´t Stop), a megahitmi  Whats your pleasure?, Save a kiss, Spotlight či Ooh La La. Tento album je soundtrackom roku 2020. Hoc bol poznačený korona krízou, vďaka Jessie Ware bol o dosť lepší. 



  • HVOB live v MMC - koncertov bolo málo tento rok ale tento vo februári tohto roka mi rezonuje stále v spomienkach. HVOB boli neskutoční. Neviem to inak povedať. Neskutoční!!! Hity ako Panama, Bloom či môj obľúbený Zinc. Mali hrať na Grape festivale avšak festival a aj line up sa presúva na rok 2021. Rozhodne si ich nenechám ujsť. 
    HVOB live @ MMC Bratislava

    HVOB live @ MMC Bratislava

  • Čítanie ku káve - rubrika s hosťami, ktorých si vážim, obdivujem či sa o nich nejakým spôsobom zaujímam. Ak ste doteraz nečítali, tak hor sa to napraviť. Moje pozvanie prijali Alex Wortex, Pavol Dendis, Lady Vivian, Andrea Pojezdálová, Matia aka B-Complex, Tomáš Androvič, Lukáš Krnáč, Zora Husarčíková, Roman Samotný a Jureš z Fallgrapp. Verím, že budem môcť aj v roku 2021 osloviť mnoho zaujímavých osôb, ktorí ma bavia. 
    Ja a Lukáš Krnáč počas Fashion LIVE! 
  • Pasta Oner v Danubiane - Pasta Oner, rodák z Trenčína, má veľmi slobodný umelecký štýl. Jeho tvorba vo mne evokuje to najlepšie z POP ARTU. Je to jeho vlastný a súčasný POP ART. Sochy Dávida, ktoré boli na výstave "Brotherhood of eternal love" vo mne vyvolávali pocit ako keby vidím dnešných pózerov, ktorí iba povrchne čistia dnešný svet postmodernej moderny. Komiksové obrazy sú mierne "líznuté" Royom Lichtensteinom. POP ART ako celok patrí medzi moje najobľúbenejšie umelecké štýly. 
    Výstava Pastu Onera Brotherhood of Eternal v Danubiana Meulensteen Art Museum

  • Ó, ŠATY v SNG - retrospektívna výstava Šiat pre Adelu. Desať ročnú zbierku šiat od slovenských návrhárov venovala do depozitára SNG Nadácia Tatra banky za umenie. Som veľmi nadšený z toho, že aj u nás, na našom Slovensku, sa móda vníma ako umenie. SNG tak patrí ku svetovým galériám, ktoré prezentujú odevnú tvorbu ako súčasť umenia. Predstavili sa všetky šaty pre Adelu od Lukáša Krnáča, Marcela Holubca W, Andrey Pojedzálovej, Maji Božovič, Michaely Ľuptákovej, Pavla Dendisa, Borisa Hanečku, Márie Štránekovej, Lenky Sršňovej a Martina Hrču. 
    Ó, ŠATY v SNG

  • krst albumu Zlatý Vek od Billy Barman - Barmani patria medzi jednu z mojich najobľúbenejších kapiel. Ich koncerty nikdy nesklamú. Tento rok vydali nový album Zlatý vek. Turné na jar k albumu zrušené resp. presunuté na rok 2021. Hmmm.. kto vie prečo? Ale aspoň v lete spravili krst albumu na Tyršáku. A to som si nenechal ujsť. Vyzeralo to úžasne pod Starým mostom. A konečne, aspoň na malú chvíľu, to vyzeralo, že rok 2020 je normálny. 
    Krst albumu Zlatý Vek od Billy Barman na Tyršáku

  • slovenský album roka od Fallgrapp Ostrov - presne si pamätám moment, keď som robil predobjednávku na tento album. O chvíľu nato prišiel jarný lockdown. No Fallgrapp nesklamali. Zimomriavkový a vzrušujúci album. Nora a Jureš a spol., vytvorili opäť niečo čo je možno lepšie ako debut. Hostia ako The Curly Simon a uvoľnenosť. Je to jednoducho nádhera. 
    Tretí album Ostrov od Fallgrapp

  • The Crown - a zakončím to rožkami! (to by povedala ikona Nora M., ktorá mala tiež svoj comeback v tomto roku) Ale ja to zakončím seriálom, tak ako som tento post začal. The Crown je mega hit Netflixu. Štvrtá séria s oscarovou Olivou Colman (Alžbeta II), Helenou Bohnam Carter  (Princezná Margaret) či Gillian Anderson (Margaret Thatcher) lámal rekordy sledovanosti ihneď po uvedení na Netflixe. Mimochodom, Gillian Anderson bravúrne zahrala Margaret Thatcher. Doteraz som si myslel, že ju nik lepšie nezahrá iba Meryl Streep vo filme Železná Lady. Táto séria sa už točí okolo Princeznej Diany. Tú neuveriteľne stvárnila Emma Corrin. Ja sa už neviem dočkať ďalšej série. Verím, že nebude posledná. A bude ich všetkých šesť, tak ako bolo avizované a dočkáme sa aj súčasnosti. Očakávam, že táto séria tiež ovládne ceny Emmy. 
Verím, že tento rok 2020 napriek všetkému bol dobrý rok. Priniesol mne i vám veľa dôvodov na úsmev. Ak nie, tak snáď aspoň tento TOP 10 výber trochu vylepší pohľad naň. 

Prajem krásne Vianoce a Šťastný a Nový rok 2020

Michal

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Potichu

Dátum: 11. apríla 2018 Čas: 20:00 hod. Miesto konania: Stará Tržnica, Bratislava Tí, ktorí ma poznájú, vedia, že mám veľmi rád slovenskú hudbu. Novú i starú hudbu. Už som sa na svojom blogu tešil zo ŽIVEJ od Jany Kirschner. Dnes sa však chcem spolu s vami tešiť z turné skupiny Billy Barman a  Dievčat zo SĽUKu . Keď ohlásili Barmani toto spojenie, bol som milo prekvapený. Už vo videoklipe Vrkoče tancujú SĽUKárky . V hite Strmá voda je použitý motív z ľudovej piesne Dolu cintorínom . Preto som z tohto spojenia nemal pocit, že je to iba súčasná módna vlna – folkór a súčasná hudba. Už spomenuté Vrkoče otvárali posledný koncert turné Potichu spolu so SĽUKárskou Vre vodička . Barmani nás všetkých potešili svojimi hitmi Traja, 100 kolies, Stano, (Jej) Sloboda, Mladým chýba vojna či Cigánska . Ako prídavok zahrali Barmani pieseň od skupiny Noisecut Svitá . Tento cover sa nachádza na výberovke Pozdrav Slnku. Pozdrav Slnku je výber singlov interpretov, ktorí vyd

Čítanie ku káve - dnes s Lady Vivian

Lady Vivian je najznámejšia burlesque umelkyňa na Slovensku. Zároveň je telom a tvárou hnutia body positive u nás. Je ikona domácej sofistikovanej nahoty. Ja som ju objavil možno neskôr ako iní. Prvýkrát som ju videl v rámci vystúpenia Red Cat Cabaret na Pohode 2019.  Opojený krásou, ktorú som tam videl, som jej dal follow na Instagrame. Osobne sme sa zoznámili až na HalloQueen 2019, kde rovnako vystupovala. Ako vravieva Lucia Siposová pri predstaveniach v Red Cat Cabaret " Ladies&Gentlemen - Lady Vivian". Lady Vivian, foto Viktória Akbariová, archív Lady Vivian Ako sa máš v týchto jesenných a karanténnych časoch?  Karanténne. Ale nie... nemám sa zle. Je fakt, že nás umelcov táto karanténa nemá v láske. Divadlá sú zatvorené ani burlesque shows nie sú, no o to viac ma tento voľný čas motivuje. Počas prvej vlny som dala dokopy dve úplné a úspešné burlesque čísla, z ktorých mám obrovskú radosť. Teší ma, že som sa s nimi stihla pochváliť pred našim milovaným publikom a táto

Brotherhood of Eternal alebo Pasta Oner v Danubiane

No čo si povieme. Teraz je " Corona time " a nikam sa nedá veľmi chodiť. Múzeá, nákupné centrá, kaviarne či galérie sú zatvorené. Aj ja sedím doma a snažím sa z tohto neskĺznuť do nejakého splínu. Snažím sa vypĺňať si čas v tom online svete. Radšej by som korzoval niekde v exteriéri či bol na nejakej peknej výstave.  Kto alebo čo je to ten Pasta?  Naposledy som bol koncom februára 2020 na výstave v múzeu moderného umenia v Danubiane. Myslel som si, že je tam výstava Viktora Freša - Family Vintage . Tá je však až 05.apríla tohto roka. No vďaka Danubiane som spoznal nového umelca, ktorým je Pasta Oner. Asi som jedno nekultúrne hovädo, keď som o ňom ešte nepočul. Keď som pozrel jeho výstavu, tak som vedel kto to je. " Veď to je ten, čo mal titulku VOGUE CS s Václavom Havlom, ktorá sa mi neušla."  Pasta Oner je rodák z Trenčína, vlastným menom  Zdeněk Řanda. Ako som sa dozvedel, patrí medzi najvýznamnejších českých výtvarníkov súčasnosti. " Brats