Preskočiť na hlavný obsah

Čítanie ku káve - dnes s Tomášom Androvičom

S Tomim sa poznáme vďaka Instagramu. Nejako sme sa začali sledovať a myslím, že sme sa osobne zoznámili na niektorom ročníku Fashion LIVE!. A to sme si písali predtým cez Instagram, že zájdeme na kávu a konečne si pokecáme osobne. Naposledy sme sa videli na Dobrom Trhu minulý rok na jeseň. Jeho profil sledujem. Patrí medzi veľmi inšpiratívne a pozitívne profily. Už som chcel ísť aj párkrát na jeho hodinu jogy, no som lemra. Viete, "nejlepší sport je kafé a dort!" No raz určite zájdem, pretože to čo vidím na Instagrame ho stvárať je niečo úžasné. Kam sa hrabe Madonna s jej nohou za hlavou. Tomi vie toho omnoho viac. Neskutočne ohybný človek a známy inštruktor jogy. Z jeho profilu na Instagrame ide veľká pozitívna energia. A aj z tohto rozhovoru cítiť ten náboj energie. No hlavne veľkej inšpirácie a chute do života. 

Tomi, foto instagram @yoga.tomi.android

Ako sa máš v týchto jesenných a karanténnych časoch?

Osobne jeseň a zimu moc nemám rád, som skôr letný typ človeka. Milujem slnko a ľudí, ktorí sa bavia, a to že má slnko pozitívny a blahodarný vplyv, môžeme pozorovať aj na správaní sa ľudí. 

No tohtoročná jeseň bola resp. je, veľmi krásna. Myslím, že sme nemali tak dlho krásnu jeseň. Je november a stále nám kde tu svieti slnko a zahreje nás, môžeme ísť von do prírody nadýchať sa príjemného jesenného čerstvého vzduchu, dáva nám možnosť vidieť ako sa stromy pomaly hrajú s rôznymi farbami na svojich listoch. 

No aha ho, kam sa hrabe Madonna. foto instagram @yoga.tomi.android

Čo ťa najviac potešilo v tomto korona roku?

Hhhmm.....asi veľa vecí ma potešilo. Začalo sa to všetko zlou správou (teraz naozaj) jedného rána, keď som si prečítal jeden e-mail, a hovorím si, že už je koniec. 

No vtedy som si uvedomil, že to nie je koniec, ale začiatok opäť niečoho nového. 

Musel som si počas prvej vlny nájsť novú prácu. Keďže veľa toho k dispozícii nebolo, šiel som pracovať do obchodného reťazca za kasu. Tam sa ukázali ľudia vo svojom najlepšom svetle. Viacerí sa správali k predavačkám veľmi milo, ba dokonca s akousi úctou. Predsa len sedieť za kasou 12 hodín a mať na tvári neustále rúško, nebola žiadna sranda, no objavili sa aj takí, čo ti bez mihnutia oka vedeli vynadať a poslať ťa kadeľahšie. Naozaj to nebolo ľahké obdobie pre nikoho z nás, a prísť do potravín, vyliať si svoj hnev, zlosť a frustráciu na predavačku, ktorá koľkokrát ani nemala tušenie, že prečo dostala vynadané, mi prišlo nie veľmi fér. 

Dokonca som zažil situáciu, kedy pani začala kričať najprv po mne, potom po zamestnancoch a nakoniec vytkla svojmu manželovi asi snáď všetko čo mohla a odišla (chudák pán manžel). 

Ďalšia vec, ktorá má nesmierne potešila bolo, že sa mi začali ozývať ľudia, ktorí chodili ku mne cvičiť a chceli akýmkoľvek spôsobom si nájsť cestu ku mne a pokračovať v cvičení. Takže popri tom obchode som začal riešiť ako to všetko skĺbiť dohromady.

Leto nebolo miestami priaznivé voči cvičeniu vonku, tak som musel nájsť miestnosť, kam by som ich uložil, tak aby im bolo čo najpríjemnejšie, keďže mi vznikali rôzne skupinky cvičencov. No podarilo sa. Tu sa zas začala ďalšia nová spolupráca a musel riešiť niečo iné ako obchodný reťazec, nedalo sa mi to časovo skombinovať. 

Takže som si našiel novú prácu, vyriešil som hodiny, dal dohromady a vytvoril som si akýsi balíček aktivít, ktoré ma bavili a tešil som sa z toho. 

Pozícia Vrana. foto instagram @yoga.tomi.android

Čo sa ale vzťahu týka, tak to bolo dosť komplikované. Keďže nebývame spolu, tak sme všetko riešili cez kameru a dalo to dosť zabrať, aby som upokojil priateľa, mojich ľudí na hodinách a v neposlednom rade seba, aby som ostal v kľude a nebláznil z toho. 

Ono človek si resp. ti povie, však si jogín ty to musíš zvládať ľavou zadnou, no ľudia sa k tebe obracajú, ale tiež som len človek a neprišiel som z vesmíru ako nejaká bytôstka (i keď niekedy si tak prídem 😆). 

No a na týchto situáciách som zistil, že dokážem byť silný, ale čo ma najviac prekvapilo a potešilo bolo, že som motiváciou pre niektorých. 

Začal som si to uvedomovať viac a viac, a preto som sa snažil prispôsobiť ku aj svoj instagramový účet. (@yoga.tomi.android) Už to prestala byť pre mňa len online hračka, ale niečo kde ma ľudia hľadali a boli sme tam spolu (teda ešte stále sme). Dokonca som zistil, že ľudia si aj čítajú čo napíšem pod tie fotky, ktoré tam mám, čo ma dosť aj prekvapilo, som si nemyslel, že človek aj takýmto spôsobom môže mať vplyv na ľudí. 

Čo by si poradil ľuďom, ako zvládať túto ťažkú dobu temna?

Hhhmm.....obdobie temna? 

Počul som v správach, že ľudia mali rôzne psychické problémy, začali sa správať veľmi zvláštne a podobne. Osobne toto obdobie nepovažujem za obdobie temna, je to len nová doba, v ktorej sa ukáže, kto je ako silný a kto sa ako prispôsobí. Chápem a uvedomujem si, že mnohí prišli o prácu, o svoje podnikanie, dokonca sú oblasti Slovenska, kde o prácu prišli celé rodiny (to sú naozaj veľmi vážne prípady, kde je naozaj potreba hľadať odborníka, aby to človek zvládol a prežil). No pomútiť si hlavu alkoholom alebo drogami a potom volať na rôzne linky pomoci a zháňať antidepresíva? Hhhmm...asi nieee. 

Je dobré si uvedomiť, že podať telu dávku či už rôznych aktivít, pohybu a teda možno to správnym množstvom kombinovať aj s pivom alebo vínom, nie je zlé pre obe strany. V takejto dobe je veľmi dôležité zamestnávať a "okysličiť" náš mozog čímkoľvek, aj tá najbanálnejšia vec, ktorá sa nám zdá byť banálna, nie je nikdy od veci.

Chceš začať čítať? Čítaj. 

Chceš začať skladať puzzle, tak skladaj.

Chceš sa naučiť kresliť, maľovať? Zožeň si k tomu veci a choď do toho. 

Chceš začať športovať, nájdi si človeka, ktorý má rád pohyb a choď s ním, ak je to správny človek, určite ťa nezlikviduje hneď pri prvom cvičení. 

Skladaj origami, počúvaj hudbu a tancuj keď chceš, štrikuj, vyšívaj, začni variť....

Volaj s kamošmi, rodinou, babičkou a tak. 

Mňa osobne motivovali ľudia, ktorí šli online v akomkoľvek smere, verte, že to vôbec nie je jednoduché. Je to strašné nebyť s vami a nenakumulovať si tú správnu energiu medzi sebou, takže všetci čo šli alebo idú stále online, majú môj obdiv. Naozaj je toho veľa čo všetko môže človek robiť, len sa k tomu netreba postaviť egocentrickým spôsobom.

Ja som niekto, toto robiť JA nebudem!

Záklonová pozícia.foto instagram @yoga.tomi.android

Aké máš plány na rok 2021?

Fúúúú....už asi žiadne pre istotu 😆

Nie som vôbec cestovateľský typ, nemám akosi potrebu vidieť more a hrať to na nejakú beach party v bazéne s chalanmi dookola. Neviem prečo to tak mám. Samozrejme, bol som pri mori, alebo aj v nejakých krajinách, ale skôr som sa nudil, ako si to užíval. Mám veľmi rád Slovensko, a tohto roku som mal plán, že budeme spolu s Michalom cestovať po Slovensku spoznávať ľudí, miesta a situácie. Nuž tohto roku to moc nevyšlo, tak snáď budúci rok (to bude asi ten plán 😉) 

Ak máš čas, čo sleduješ v telke alebo čo rád čítaš a chceš sa s tým podeliť?

Toto je pre zvláštna otázka, totiž nemám telku, nemám Apple TV, nemám Netflix ani HBO, nechodím rád do kina a dokonca sa mi pokazil notebook a mám požičaný tablet (kde mám nainštalovanú telku a tam pozerám somariny), ale môj otec do mňa hučí už od prvej vlny, aby som mu ukázal notebook, on sa na to pozrie v rámci parametrov (otec sa do toho rozumie, ja moc nie) niečo vyberie a kúpi.

Pokračujme ďalej, nerád čítam a mám doma knihy iba o joge takže, neviem čo by som odporučil......ale no, áno mám, predsa len niečo...zaujal ma veľmi seriál Mladý Pápež z produkcie HBO, ale to už asi všetci videli. 

Mám však Spotify, (aj to cez môjho Michala) tam si hľadám hudbu a počúvam veľa rôznej hudby, som na to zvyknutý. Môj otec bol kedysi DJ a úplný fanatik do hudby. Púšťal mi od narodenia veľmi veľa veľa kadejakej hudby. Vraj, už keď ma naša mamina čakala, tak mi púšťal hromadu klasiky (Bach, Beethowen, Vivaldi a tak), potom to bolo aj obdobie punku, rocku, techna. Berlínske love parade sme spolu pozerali (niektorí so svojím otcom pozerajú futbal, my love parade). 

Takže to je asi všetko a ako stále hovorím : "Majte ešte krásny deň, plný sviežej mysle s iskrou v oku, radosťou v ústach a láskou v srdci." 

Ďakujem Tomimu za čas, ktorý venoval tomuto postu na blog. A riaďte sa jeho mottom. 

Michal

Pozícia ôsmych sluhov. foto instagram @yoga.tomi.android


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Potichu

Dátum: 11. apríla 2018 Čas: 20:00 hod. Miesto konania: Stará Tržnica, Bratislava Tí, ktorí ma poznájú, vedia, že mám veľmi rád slovenskú hudbu. Novú i starú hudbu. Už som sa na svojom blogu tešil zo ŽIVEJ od Jany Kirschner. Dnes sa však chcem spolu s vami tešiť z turné skupiny Billy Barman a  Dievčat zo SĽUKu . Keď ohlásili Barmani toto spojenie, bol som milo prekvapený. Už vo videoklipe Vrkoče tancujú SĽUKárky . V hite Strmá voda je použitý motív z ľudovej piesne Dolu cintorínom . Preto som z tohto spojenia nemal pocit, že je to iba súčasná módna vlna – folkór a súčasná hudba. Už spomenuté Vrkoče otvárali posledný koncert turné Potichu spolu so SĽUKárskou Vre vodička . Barmani nás všetkých potešili svojimi hitmi Traja, 100 kolies, Stano, (Jej) Sloboda, Mladým chýba vojna či Cigánska . Ako prídavok zahrali Barmani pieseň od skupiny Noisecut Svitá . Tento cover sa nachádza na výberovke Pozdrav Slnku. Pozdrav Slnku je výber singlov interpretov, ktorí vyd

Čítanie ku káve - dnes s Lady Vivian

Lady Vivian je najznámejšia burlesque umelkyňa na Slovensku. Zároveň je telom a tvárou hnutia body positive u nás. Je ikona domácej sofistikovanej nahoty. Ja som ju objavil možno neskôr ako iní. Prvýkrát som ju videl v rámci vystúpenia Red Cat Cabaret na Pohode 2019.  Opojený krásou, ktorú som tam videl, som jej dal follow na Instagrame. Osobne sme sa zoznámili až na HalloQueen 2019, kde rovnako vystupovala. Ako vravieva Lucia Siposová pri predstaveniach v Red Cat Cabaret " Ladies&Gentlemen - Lady Vivian". Lady Vivian, foto Viktória Akbariová, archív Lady Vivian Ako sa máš v týchto jesenných a karanténnych časoch?  Karanténne. Ale nie... nemám sa zle. Je fakt, že nás umelcov táto karanténa nemá v láske. Divadlá sú zatvorené ani burlesque shows nie sú, no o to viac ma tento voľný čas motivuje. Počas prvej vlny som dala dokopy dve úplné a úspešné burlesque čísla, z ktorých mám obrovskú radosť. Teší ma, že som sa s nimi stihla pochváliť pred našim milovaným publikom a táto

Brotherhood of Eternal alebo Pasta Oner v Danubiane

No čo si povieme. Teraz je " Corona time " a nikam sa nedá veľmi chodiť. Múzeá, nákupné centrá, kaviarne či galérie sú zatvorené. Aj ja sedím doma a snažím sa z tohto neskĺznuť do nejakého splínu. Snažím sa vypĺňať si čas v tom online svete. Radšej by som korzoval niekde v exteriéri či bol na nejakej peknej výstave.  Kto alebo čo je to ten Pasta?  Naposledy som bol koncom februára 2020 na výstave v múzeu moderného umenia v Danubiane. Myslel som si, že je tam výstava Viktora Freša - Family Vintage . Tá je však až 05.apríla tohto roka. No vďaka Danubiane som spoznal nového umelca, ktorým je Pasta Oner. Asi som jedno nekultúrne hovädo, keď som o ňom ešte nepočul. Keď som pozrel jeho výstavu, tak som vedel kto to je. " Veď to je ten, čo mal titulku VOGUE CS s Václavom Havlom, ktorá sa mi neušla."  Pasta Oner je rodák z Trenčína, vlastným menom  Zdeněk Řanda. Ako som sa dozvedel, patrí medzi najvýznamnejších českých výtvarníkov súčasnosti. " Brats