Preskočiť na hlavný obsah

Čítanie ku káve - dnes s Pavlom Dendisom

Jeden z najtalentovanejších návrhárov z mladej generácie u nás. Spoznal som ho na Fashion LIVE! 2016. Jeho tvorba je temnejšia, no hlavne sa zameriava na tvorbu pánskych kolekcií. To u nás robí málo dizajnérov. Zato má môj obdiv. Vyštudoval VŠVU v Bratislave a túto jeseň uviedol svoju kolekciu na MBPFW. Je veľmi skromný a tiež mi je veľkým potešením, že si tiež našiel čas na zodpovedanie mojich otázok. Moji milí Pavol Dendis. 
Pavol Dendis na konci svojej absolventskej prehliadky Ateliéru 343. Foto Boris Reichel

Ako sa máš v týchto jesenných a karanténnych časom? 
Mám sa dobre. Snažím sa myslieť pozitívne a venovať sa veciam, ktoré ma bavia. Tento rok na mňa nejako dopadla jesenná únava, takže neskôr vstávam a viac spím. Neviem či je to počasím alebo celkovou situáciou, ktorá je v krajine. Inak trávim dni najmä v ateliéri, doma alebo so psom v prírode. Tým, že som v ateliéri väčšinu času sám a v podstate aj doma je spôsob mojej karantény a izolácie. 
Robo Roth ako model na prehliadke Pavla Dendia na Fashion LIVE!2019

Na akých seriáloch či filmoch si frčíš posledné obdobie?
Keďže mám veľmi rád október a Halloween momentálne pozerám “spooky” klasiky ako napríklad Kubric: Shinning, Elvira - Mistress of the Dark, Death Becomes Her alebo Dracula z roku 1992.  Zároveň je to aj môj obľúbený filmový žáner. Zo seriálov ma zaujalo veľmi Ratched od Ryana Murphyho a ako každý rok som si pozrel Sex and The City a The Middle a skôr také oddychové veci, pri ktorých zaspím. Odporúčam aj seriál Ikony so slovenskou produkciou, ktorý sa venuje téme významných slovenských architektov a architektiek.
Šaty pre Adelu, v rámci výstavy Ó,Šaty

Čo najviac ťa potešilo z tvojej tvorby, čo si vytvoril a prečo?
Teší ma keď klienti a klientky s obľubou nosia moje modely. V septembri som mal prehliadku, na ktorú som mal dobré reakcie a momentálne pracujem na modeloch pre online store SOM, ktoré má pod záštitou FashionLIVE! Budú sa tam predávať také klasickejšie modely, ako napríklad tričká, mikiny, šiltovky a pod., ktoré budú dostupnejšie aj pre mladších zákazníkov. Ako hlavný prvok som zvolil svoje logo a potlače kvetov , tak uvidím ako budú na to ľudia reagovať a či je aj toto smer ako získať nového klienta. Tiež je momentálne v Slovenskej Národnej Galérii výstava Ó, Šaty, ktorú spoluorganizuje Tatra Banka a je tam vystavený aj model, ktorý som robil pre moderátorku večera Ceny Nadácie Tatra Banky za Umenie 2019 Adelu Vinczeovú.  Inak ma teší každý osobný a profesionálny posun v mojej tvorbe a kariére.
Show Pavla Dendisa v rámci Fashion LIVE!2017
Foto Borich Reichel

Čo plánuješ na rok 2021? 
Klasika, to čo každý rok. Kolekcia potom prehliadka. Chcem vytvoriť kolekciu s jednou slovenskou maliarkou, záleží aká bude na jar situácia a či sa budú konať fashionweeky. Nie som na to s týmto konceptom veľmi viazaný ale určite by to pomohlo propagácii. Uvidím. Jasné plány nemám, nakoľko by som nerád vymýšľal niečo čo budem musieť neskôr rušiť. Riadiť sa budem asi situáciou v spoločnosti a v kultúre. Rád by som mal ale spustený e-shop a začal fungovať viac online. 
Show Pavla Dendisa na Fashion LIVE! 2016

Ktorý z instagramových účtov ťa naposledy nadchol, niekto domáci či zahraničný? 
Fúha, neviem. Sledujem síce dosť ľudí, ale vačšinou sa pozerám len na obrázky a nečítam kontext. Kailee @kaileemckenzie sledujem aj na instagrame aj na youtube a veľmi ma baví. Veganka z NYC, ktorá má vlastný fashion brand a vycibrený vkus a lifestyle.  Z influenceriek momentálne sledujem Laura Eguizanal @laura_eguizanal, ktorá má podľa mňa super štýl a Martin Ehmele @martinehmele z Viedne, ktorého príspevky a stories sú nádherné. Inak sledujem veľa architektúry a dizajnovú štúdií. Mám veľmi rád účet @zanzibar_tigers, @perspectivestudio. Spomeniem ešte @paulbinam, ktorý má tiež skvelý štýl a kontent na instagrame.
Fotenie Pavlovej kolekcie 
Foto Lucia Minarová

Veľmi ma teší, že sa mi Čítanie ku káve vydarilo. A pozvanie prijal aj Pavol Dendis, spolu s Lukášom Krnáčom, Matiou a Alex Wortex. Už teraz pripravujem ďalšie Čítanie ku káve so zaujímavými ľuďmi. Držte sa počas tejto korona kómy. 

Michal

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Potichu

Dátum: 11. apríla 2018 Čas: 20:00 hod. Miesto konania: Stará Tržnica, Bratislava Tí, ktorí ma poznájú, vedia, že mám veľmi rád slovenskú hudbu. Novú i starú hudbu. Už som sa na svojom blogu tešil zo ŽIVEJ od Jany Kirschner. Dnes sa však chcem spolu s vami tešiť z turné skupiny Billy Barman a  Dievčat zo SĽUKu . Keď ohlásili Barmani toto spojenie, bol som milo prekvapený. Už vo videoklipe Vrkoče tancujú SĽUKárky . V hite Strmá voda je použitý motív z ľudovej piesne Dolu cintorínom . Preto som z tohto spojenia nemal pocit, že je to iba súčasná módna vlna – folkór a súčasná hudba. Už spomenuté Vrkoče otvárali posledný koncert turné Potichu spolu so SĽUKárskou Vre vodička . Barmani nás všetkých potešili svojimi hitmi Traja, 100 kolies, Stano, (Jej) Sloboda, Mladým chýba vojna či Cigánska . Ako prídavok zahrali Barmani pieseň od skupiny Noisecut Svitá . Tento cover sa nachádza na výberovke Pozdrav Slnku. Pozdrav Slnku je výber singlov interpretov, ktorí vyd

Čítanie ku káve - dnes s Lady Vivian

Lady Vivian je najznámejšia burlesque umelkyňa na Slovensku. Zároveň je telom a tvárou hnutia body positive u nás. Je ikona domácej sofistikovanej nahoty. Ja som ju objavil možno neskôr ako iní. Prvýkrát som ju videl v rámci vystúpenia Red Cat Cabaret na Pohode 2019.  Opojený krásou, ktorú som tam videl, som jej dal follow na Instagrame. Osobne sme sa zoznámili až na HalloQueen 2019, kde rovnako vystupovala. Ako vravieva Lucia Siposová pri predstaveniach v Red Cat Cabaret " Ladies&Gentlemen - Lady Vivian". Lady Vivian, foto Viktória Akbariová, archív Lady Vivian Ako sa máš v týchto jesenných a karanténnych časoch?  Karanténne. Ale nie... nemám sa zle. Je fakt, že nás umelcov táto karanténa nemá v láske. Divadlá sú zatvorené ani burlesque shows nie sú, no o to viac ma tento voľný čas motivuje. Počas prvej vlny som dala dokopy dve úplné a úspešné burlesque čísla, z ktorých mám obrovskú radosť. Teší ma, že som sa s nimi stihla pochváliť pred našim milovaným publikom a táto

Brotherhood of Eternal alebo Pasta Oner v Danubiane

No čo si povieme. Teraz je " Corona time " a nikam sa nedá veľmi chodiť. Múzeá, nákupné centrá, kaviarne či galérie sú zatvorené. Aj ja sedím doma a snažím sa z tohto neskĺznuť do nejakého splínu. Snažím sa vypĺňať si čas v tom online svete. Radšej by som korzoval niekde v exteriéri či bol na nejakej peknej výstave.  Kto alebo čo je to ten Pasta?  Naposledy som bol koncom februára 2020 na výstave v múzeu moderného umenia v Danubiane. Myslel som si, že je tam výstava Viktora Freša - Family Vintage . Tá je však až 05.apríla tohto roka. No vďaka Danubiane som spoznal nového umelca, ktorým je Pasta Oner. Asi som jedno nekultúrne hovädo, keď som o ňom ešte nepočul. Keď som pozrel jeho výstavu, tak som vedel kto to je. " Veď to je ten, čo mal titulku VOGUE CS s Václavom Havlom, ktorá sa mi neušla."  Pasta Oner je rodák z Trenčína, vlastným menom  Zdeněk Řanda. Ako som sa dozvedel, patrí medzi najvýznamnejších českých výtvarníkov súčasnosti. " Brats