Preskočiť na hlavný obsah

Jesenný Watch list

V máji tohto roka som písal post o seriáloch, ktoré ma najviac bavili počas korona pandémie. Preto som sa rozhodol napísať aj na základe vašich odporúčaní post o seriáloch, ktoré som pozeral počas leta. Verím, že vám spríjemnia jeseň, ktorá sa od 22. septembra oficiálne začína. Netflix a HBO sa stali mojimi "najlepšími kamarátmi" počas roka 2020. A ak ste na mojich stories na Instagrame nezachytili čo pozerám, tak je to aj taká malá rekapitulácia. 


Big Little Lies (HBO)

foto HBO

Herecké obsadenie: Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Alexander Skarsgård, Zoe Kravitz, Meryl Streep, Shailene Woodley, Laura Dern, Adam Scott, Sarah Baker, Denis O´Hare, ...

Dve série plné hereckého koncertu vyššie spomenutých hercov. Ceny Emmy či Zlatý Glóbus a mnoho ďalších nominácií. Zimomriavková úvodná pieseň Cold Little Heart od Michaeala Kiwanuka. Osudy piatich žien z vyššej triedy v Kalifornii na motívy románu Liane Moriarty. Jeden by čakal, že je všetko v poriadku, majú čo chcú, deti, kariéru, manželov, ... . Opak je však pravda. Domáce násilie a následná vražda, osobný bankrot, odobratie detí od matky či vzťahy medzi exmanželmi. Seriál má dve série a dostupné v archíve HBO a HBO GO. Zvažuje sa aj tretia séria. Ak máte radi drámu so štipkou amerického humoru, vrelo odporúčam. 

Ratched (Netlix)

Foto Netlix



Herecké obsadenie: Sarah Paulson, Sharon Stone, Cynthia Nixon, Judy Davis, Finn Wittrock, Jon Jon Briones, ... 

Mildred Ratched, známa chladná a diabolská sestra z románu Prelet nad kukučím hniezdom, ktorý úspešne sfilmoval Miloš Forman, má za sebou prvú mega úspešnú sériu na Netflixe. Ryan Murphy, jeden z najúspešnejších seriálových producentov súčasnosti, nám chce ukázať mladú sestru Ratched. Mildred v seriáli ešte len začína so svojou "kariérov" najhorších filmových záporákov.  Seriál bol uvedený na Netflixe v piatok 18.septembra 2020 a počas víkendu sa stal jednotkou skoro vo všetkých krajinách sveta. Niet sa čo čudovať, bol to jeden z najočakávanejších seriálov tohto roka. Už teraz je potvrdená druhá séria na rok 2021, ktorá má mať rovnako 8 častí. Sarah Paulson opäť v úlohe sestry Ratched je potvrdená tiež. Som v očakávaní ďalších informácií, nakoľko aj v tomto seriálovom dielku bol výborný herecký koncert. A to ja nemám rád Finna Wittrocka. 

Mrs. America (HBO)

Foto HBO



Herecké obsadenie: Cate Blanchett, Sarah Paulson, Uzo Aduba, Rose Byrne, Tracey Ullman, Margo Martindale, .... 

Ak máte radi témy ženských práv, ľudských práv, otázky feminizmu či lesbizmu alebo materstva, vrelo odporúčam. Nakoľko sa táto mini séria týka USA, mne až tak nedochádzali historické súvislosti, ktoré seriál opisuje. Avšak pre tých, ktorí sú väčší amerikanisti ako ja, určite budú vedieť o čom je reč. Čo ma okrem témy veľmi bavilo na Mrs. America boli kostýmy a hudba. Seriál, ktorý hovorí o boji za schválenie dodatku k Ústave Spojených štátov o rovnakých právach pre všetky pohlavia, zároveň vykresľuje dobu 70´s neodolateľne lákavo. Mimochodom, Uzo Aduba získala za svoju postavu Shirley Chisholm cenu Emmy 2020. 

Grace and Frankie (Netlix)

Foto Netlix


Herecké obsadenie: Jane Fonda, Lily Tomlin, Ethan Embry, Sam Waterston, Martin Sheen, Peter Gallagher, ... 

Na tento seriál som natrafil nedávno na Netlixe, začal som ho pozerať a som v polovici prvej série. Seriál sa začal vysielať od roku 2015 a momentálne sa pripravuje už siedma séria. Zatiaľ čo som videl je to veľmi vtipne opísaný život dvoch žien vo veku 70 rokov. Manželia ich opustia, pretože mali spolu milenecký vzťah, ktorý trval viac ako 20 rokov a posledné roky svojho života chcú byť spolu. Grace, dáma s manierami a postavením, Frankie, hippie umelkyňa, ktorá rada užíva bylinky, začnú bývať spolu v dome na pláži a potykajú sa s novými i starými skúsenosťami života ako Twitter, rande či pohreb rodinného známeho. Smutno vtipná story zo života o živote vo vyššom veku. 

The Loudest Voice (HBO)

Foto HBO


Herecké obsadenie: Russell Crowe, Naomi Watts, Sienna Miller, John Charles, ...

Miniséria je inšpirovaná životopisom a knižným bestsellerom o živote zakladateľa Fox News Roger Ailes. Seriál ukazuje vzostup republikánov v USA, udalosti z 11. septembra a rovnako sexuálne obťažovanie, ktorému Roger Ailes na konci svojho života čelil. Russell Crowe je tam skvelý a je tak zamaskovaný, že som ho spoznal až v tretej časti. Zároveň Russel Crowe získal pri ostatnom udeľovaní cien Zlatý Glóbus cenu za najlepší herecký výkon v minisérii. Myslím si, že zaslúžene. Zahral jedného z najväčších svetových manipulátorov bravúrne. 

Michal





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Potichu

Dátum: 11. apríla 2018 Čas: 20:00 hod. Miesto konania: Stará Tržnica, Bratislava Tí, ktorí ma poznájú, vedia, že mám veľmi rád slovenskú hudbu. Novú i starú hudbu. Už som sa na svojom blogu tešil zo ŽIVEJ od Jany Kirschner. Dnes sa však chcem spolu s vami tešiť z turné skupiny Billy Barman a  Dievčat zo SĽUKu . Keď ohlásili Barmani toto spojenie, bol som milo prekvapený. Už vo videoklipe Vrkoče tancujú SĽUKárky . V hite Strmá voda je použitý motív z ľudovej piesne Dolu cintorínom . Preto som z tohto spojenia nemal pocit, že je to iba súčasná módna vlna – folkór a súčasná hudba. Už spomenuté Vrkoče otvárali posledný koncert turné Potichu spolu so SĽUKárskou Vre vodička . Barmani nás všetkých potešili svojimi hitmi Traja, 100 kolies, Stano, (Jej) Sloboda, Mladým chýba vojna či Cigánska . Ako prídavok zahrali Barmani pieseň od skupiny Noisecut Svitá . Tento cover sa nachádza na výberovke Pozdrav Slnku. Pozdrav Slnku je výber singlov interpretov, ktorí vyd

Čítanie ku káve - dnes s Lady Vivian

Lady Vivian je najznámejšia burlesque umelkyňa na Slovensku. Zároveň je telom a tvárou hnutia body positive u nás. Je ikona domácej sofistikovanej nahoty. Ja som ju objavil možno neskôr ako iní. Prvýkrát som ju videl v rámci vystúpenia Red Cat Cabaret na Pohode 2019.  Opojený krásou, ktorú som tam videl, som jej dal follow na Instagrame. Osobne sme sa zoznámili až na HalloQueen 2019, kde rovnako vystupovala. Ako vravieva Lucia Siposová pri predstaveniach v Red Cat Cabaret " Ladies&Gentlemen - Lady Vivian". Lady Vivian, foto Viktória Akbariová, archív Lady Vivian Ako sa máš v týchto jesenných a karanténnych časoch?  Karanténne. Ale nie... nemám sa zle. Je fakt, že nás umelcov táto karanténa nemá v láske. Divadlá sú zatvorené ani burlesque shows nie sú, no o to viac ma tento voľný čas motivuje. Počas prvej vlny som dala dokopy dve úplné a úspešné burlesque čísla, z ktorých mám obrovskú radosť. Teší ma, že som sa s nimi stihla pochváliť pred našim milovaným publikom a táto

Brotherhood of Eternal alebo Pasta Oner v Danubiane

No čo si povieme. Teraz je " Corona time " a nikam sa nedá veľmi chodiť. Múzeá, nákupné centrá, kaviarne či galérie sú zatvorené. Aj ja sedím doma a snažím sa z tohto neskĺznuť do nejakého splínu. Snažím sa vypĺňať si čas v tom online svete. Radšej by som korzoval niekde v exteriéri či bol na nejakej peknej výstave.  Kto alebo čo je to ten Pasta?  Naposledy som bol koncom februára 2020 na výstave v múzeu moderného umenia v Danubiane. Myslel som si, že je tam výstava Viktora Freša - Family Vintage . Tá je však až 05.apríla tohto roka. No vďaka Danubiane som spoznal nového umelca, ktorým je Pasta Oner. Asi som jedno nekultúrne hovädo, keď som o ňom ešte nepočul. Keď som pozrel jeho výstavu, tak som vedel kto to je. " Veď to je ten, čo mal titulku VOGUE CS s Václavom Havlom, ktorá sa mi neušla."  Pasta Oner je rodák z Trenčína, vlastným menom  Zdeněk Řanda. Ako som sa dozvedel, patrí medzi najvýznamnejších českých výtvarníkov súčasnosti. " Brats